Ingeniør for en dag | Undervisningsforløbet er tiltænkt 5.-6. klassetrin | Universe
Ingeniør for en dag

Ingeniør for en dag

Eleverne bliver ingeniører for en dag, når vi i dette forløb sætter fokus på ingeniørerne arbejdsmetoder.
Med udgangspunkt i en konkret og autentisk problemstilling skal eleverne arbejde sig igennem alle delelementerne i Engineering modellen. De skal ”forstå udfordringen”, lave ”undersøgelser”, ”få idéer”, se om de kan ”konkretisere” deres idéer til en løsning, ”konstruere” løsningen, og hele tiden arbejde med at ”forbedre” deres idéer og løsninger, så de til sidst kan ”præsentere” deres arbejde og løsning for deres klassekammerater.
Forløbet starter med en simpel udfordring, så eleverne hurtigt kan få en forståelse af Engineering modellen og lære de forskellige delprocesser at kende. Denne del af forløbet bliver styret af underviseren. Efterfølgende bliver eleverne kastet ud i den egentlige udfordring, hvor de selv skal navigere rundt i de forskellige processer.

Undervisningsforløbet er tiltænkt 5.-6. klassetrin, og vil give eleven viden om/færdighed i:

  • Engineering processens dele og sammenhæng
  • At være nysgerrige, samarbejde og tænke både kritisk og innovativt.

Fag: Natur og teknologi

Searching Availability...

sky universe
sky universe
sky universe

universe social wall
brug hashtagget #universedk

social iconsocial iconsocial iconsocial icon

sky universe